Sticks, Ropes And High Hopes

Special line of talks tailored for indies!

This year, we have brought you something quite special - a special series of talks dedicated to indies, their dreams, bravery, and high hopes!

A lot of people say that game industry is hard, but it is also full of dreamers! It might be discouraging to up-and-coming devs who are entering the industry thinking that they can never succeed, when so many has done so before them.

Sticks, Ropes and High Hopes is just here to show you the positive side of things - the joy of making games, the thrill of finding your audience, and how much more there is to it than big numbers of sales. Games are art, a form of expression, so let's celebrate that!

Here are the talented speakers and talks that you can look forward to.

Speaker

Miroslav Prokop

Indie

Sticks, Ropes and high hopes - Intro
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 11:00 - 11:25
Indie Hall

Fuchs+Dachs Games společně s GDA CZ organizují malou jednodenní AKCI, která bude součástí letošní konference Game Developers Session v Praze. Máme vyhrazený celý den speciálně zaměřený na malé týmy, studenty a začínající nadšence do tvorby her, kterým chceme účast na GDS 2025 maximálně zpřístupnit a umožnit jim z ní co nejvíce vytěžit. Akce je určena všem, kteří mají zájem pracovat v malých týmech, studují game design nebo působí v malých nezávislých herních týmech a studiích. První část bude o vývoje nadcházející hry MAW.

O řečníkovi

Hi, I'm Míra, but usually I go by the nickname Zakroutil. I'm an indie developer from Czechia, I study game design at FAMU and I'm also helping out with some secret stuff over at Fuchs+Dachs Games... And I'm developing my own noir adventure called "MAW" as well.

Speaker

Matěj Hes

Bell Hat Games

Bell Hat Games and games for children with ADHD
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 12:00 - 12:25
Indie Hall

I will talk about my indie game development experiences and developing a game for children

O řečníkovi

Matěj Hes is the creative director of Bell Hat Games and a student of Game design at FAMU

Speaker

Michaela Jílková

School

Regarding Sasha and Student Games Festival
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 12:30 - 12:55
Indie Hall

Naše hra Regarding Sasha byla nominována na Student Game Awards ve Varšavě a rádi bychom mluvili o našich pocitech z téhle události.

O řečníkovi

Jsem studentka, co teď studuje obor Game Art na SŠUD.

Speaker

Daniel Mrázik

Indie team

The creation of Mařena
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 13:00 - 13:25
Indie Hall

Mařena is an absurd dungeon crawler about a perpetually drunk heroine who is a bit out of control in her life – and yet she keeps going. The game was created out of pure joy of creation and friendship: we met at a gamejam, sat down with a human and creative approach, and our joint project spontaneously grew out of that. The lecture is about everything that went into the creation of our first long-term project.

O řečníkovi

Daniel Mrázik je študentom ateliéru Design a digitálne technológie na UMPRUM. Vo svojej tvorbe sa zameriava najmä na grafiku pre videohry, ilustráciu a animáciu, so špecializáciou na character design. Ako chalan zo stredného Slovenska, regiónu plného hradov a zámkov, ho fascinuje prepojenie folkových symbolov, kryptidov a stredovekej mysterióznosti s game artom, čo sa naplno prejavuje aj v jeho najnovšom projekte – Mařena.

Speaker

Zuzana Darjaninová

FAMU Game Design

The creation of Mařena
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 13:00 - 13:25
Indie Hall

Mařena is an absurd dungeon crawler about a perpetually drunk heroine who is a bit out of control in her life – and yet she keeps going. The game was created out of pure joy of creation and friendship: we met at a gamejam, sat down with a human and creative approach, and our joint project spontaneously grew out of that. The lecture is about everything that went into the creation of our first long-term project.

O řečníkovi

Zuzana Darjaninová je studentka herního designu na FAMU, která se zaměřuje na vizuální stránku a umělecký kontext her. Věnuje se hlavně ručně kreslenému 2D artu a tvorbě assetů. V současnosti pracuje na projektu Mařena – hře, která s absurditou a poetikou zkoumá český mýtus Morany. Mimo her se také věnuje světelnému designu.

Speaker

Mikuláš Petrík

Mařena dev team

The creation of Mařena
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 13:00 - 13:25
Indie Hall

Mařena is an absurd dungeon crawler about a perpetually drunk heroine who is a bit out of control in her life – and yet she keeps going. The game was created out of pure joy of creation and friendship: we met at a gamejam, sat down with a human and creative approach, and our joint project spontaneously grew out of that. The lecture is about everything that went into the creation of our first long-term project.

O řečníkovi

Mikuláš Petrík (Miky) se již přes 5 let věnuje samostudiu herní tvorby, kde se především soustředí na technickou a designerskou stránku věci. Ve svých projektech se snaží přístupným způsobem rozšířit pojem videoher jako umění a formy exprese skrz nestandardní design a vizuál. To vše se odráží i v posledním projektu - dungeon crawleru s hlavní postavou, která reprezentuje absurdní neschopnost nás všech v běžném životě, Mařeně.

Speaker

Vojta Siman

FiolaSoft Studio / FAMU Game Design

Sticks, Ropes & Impostor Syndrome
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 13:30 - 13:55
Indie Hall

As a part of the "Sticks, Ropes & High Hopes" event at GDS, I would like to look back at my very chaotic game dev journey and the times when facing my self-doubts has led to some of the most important events of my life. This is going to be a short and informal (and hopefully inspirational) talk, no prerequisites required!

O řečníkovi

Level designér, hudební skladatel a zvukový designér. Pracoval jsem na BLACKHOLE od FiolaSoft Studio a posledních pár let pracuji na akční adventuře "match 3 FPS" nazvané MATCHO. Tento rok jsem také opět začal studovat - tentokrát na FAMU, obor herní design.

Speaker

Lukáš Kolek

Charles Games s.r.o.

We Grew Up in War: Designing a Different Kind of War Game
Hry/Design
Anglicky
Sobota 12:00 - 12:25
Lecture Hall

Přednáška vychází z desetileté tvorby her o válce a historii a nabídne praktické postupy, jak s vážnýmu tématy pracovat v indie studiu. Lukáš představí designové pilíře Charles Games, ukáže, jak formují We Grew Up in War, a jak tým pracuje s historiky i komunitami a převádí válečnou zkušenost do narativní hry.

O řečníkovi

Lukáš Kolek je spoluzakladatel a CEO studia Charles Games, které stojí za více než deseti indie tituly včetně oceňovaných her Playing Kafka, Svoboda 1945: Liberation a Beecarbonize, jež hrají statisíce lidí po celém světě. Charles Games tvoří hry o vážných tématech od historických traumat po klimatickou krizi.

Další přednášky

Panel Discussion - current situation of the indie game industry in Czech Republic
Sobota 14:00 - 14:50
Indie Hall

Speaker

Sanja Čežek

Fuchs+Dachs s.r.o.

Panel Discussion - current situation of the indie game industry in Czech Republic
Sticks, Ropes and High Hopes
Anglicky
Sobota 14:00 - 14:50
Indie Hall

Fuchs+Dachs Games společně s GDA CZ organizují malou jednodenní AKCI, která bude součástí letošní konference Game Developers Session v Praze. Máme vyhrazený celý den speciálně zaměřený na malé týmy, studenty a začínající nadšence do tvorby her, kterým chceme účast na GDS 2025 maximálně zpřístupnit a umožnit jim z ní co nejvíce vytěžit. Akce je určena všem, kteří mají zájem pracovat v malých týmech, studují game design nebo působí v malých nezávislých herních týmech a studiích.

O řečníkovi

Studio Fuchs+Dachs vede Sanja Čežek, původem ze Srbska, umělecky vzdělaná hybridní kreativkyně, která svou kariéru začala jako freelancerka. Od roku 2007 získala řadu ocenění v různých odvětvích, od vývoje aplikací a webu, mobilních her, reklamy a marketingu až po grafický design a tvorbu prémiových her. Po vydání hry Ministry of Broadcast se Sanja hluboce zamilovala do tvorby silných herních konceptů a game directing. V současnosti je naplno ponořená do vývoje premium hry Jeff (&) the Vampir

Speaker

Katarzyna Kouba Sanojca

Creative Prague/ Pražský inovační institut

Pražský herní akcelerátor
Podpora Odvětví
Česky
Pátek 11:00 - 11:25
Panorama Hall

Přijďte si poslechnout inspirativní přednášku o prvním ročníku Pražského herního akcelerátoru, který proběhl od srpna do listopadu a dal vzniknout jedinečné platformě pro podporu začínajících herních studií v České republice. Během dvanácti týdnů prošlo deset vybraných týmů intenzivním mentoringem špičkových odborníků, pracovali na designu, produkci, marketingu i pitchingu a získali přístup k investorům a mezinárodním kontaktům. Na přednášce se podělíme o konkrétní výsledky, úspěchy týmů, klíčové zkušenosti z organizace a také o naše plány do budoucna. Dozvíte se, proč má smysl akcelerátor podporovat, jak přispívá k rozvoji herního ekosystému a proč se zapojit v příštím roce.

O řečníkovi

Katarzyna Sanojca působí v organizaci Kreativní Praha, kde se zaměřuje na vytváření vhodných podmínek pro rozvoj kulturních a kreativních odvětví v Praze. Jako RIS developerka pro oblast KKO v Pražském inovačním institutu je odpovědná za pražský akcelerační program herního vývoje podporující začínající místní týmy. Její práce se soustředí na inovace, vzdělávání a rozvoj talentů napříč kulturními a kreativními odvětvími.

Další přednášky

Slavnostní podpis memoranda
Pátek 11:30 - 11:55
Panorama Hall
Panel Discussion - current situation of the indie game industry in Czech Republic
Sobota 14:00 - 14:50
Indie Hall

GDS logo

GDS Prague 2025
Otevírá brány do herního průmyslu

Kontakty

partners@gdsession.com +420 773 591 047
GDS Prague probíhá pod záštitou místostarosty Prahy 4 pana Filipa Váchy.
Festival GDS Prague 2025 pořádá Eventia s.r.o. a Active Radio a.s. Prodej vstupenek zajištuje Eventia s.r.o. Obchodní podmínky
Financed by EU Národní plán obnovy Ministerstvo kultury Financováno Evropskou unií – Next Generation EU